perjantai 20. elokuuta 2010

Muutto takana

Tänään söimme hotellilla aamupalan, pakkasimme tavarat ja tilasimme taksin, sillä tarkoitus oli siirtyä kohti pysyvämpää majoitustamme. Hotellilta Villa Gilalle oli arviolta 5-10 kilometrin matka ja hintaa kertyi noin 3 euroa (34 000 IDR). Otimme ns. Blue bird -taksin ja pidimme huolen siitä, että kuski laittoi mittarin päälle. Mainittakoon, että samaa matkaa meille tarjottiin muilta tahoilta 100 000 IDR:n hintaan :)

Villa osoittautui erittäin mukavaksi paikaksi, ja lisäksi se oli paljon isompi kuin mitä kuvista olisi uskonut. Luulen, että jäämme tähän joulukuun loppuun saakka! Villalle saapuessamme meitä odotti 3 skootteria, jotka vuokranantajamme paikallinen ystävä oli hoitanut paikalle. Hintaa yhdelle skootterille tuli noin 70 euroa kuukaudessa (vuokra 50 e, vakuutus 20 e). Luulen(/tiedän!?!), että maksoimme niistä aivan liikaa, mutta toisaalta niiden vuokraaja oli erittäin avulias ja pääsimme hänen kanssaan opastetulle kiertoajelulle kaupungin ERITTÄIN vilkasliikenteisille teille. Jännitys oli kova, mutta kyllä tuo ajaminen alkoi pikkuhiljaa sujua. Varsinkin, kun oppaana oli kokenut kulkija. Kävimme hänen kanssaan mm. kypäräostoksilla (n. 10 e/kpl) ja pankkiautomaatilla. Nostoraja ilmeisesti vaihtelee automaateittain, mutta ainakin tänään näimme 1.000.000 tai 2.000.000 rajat.

Illalla kuuden jälkeen uskaltauduimme Kerobokanin kaduille ja päädyimme erittäin tunnelmalliseen ja hyvään Warung Bonita -ravintolaan Seminyakin alueelle. Söin Anthony Bourdainin tapaan häränhäntäkeittoa (Soup Buntut) riisin kera, ja ruoka oli nimestään huolimatta todella herkullista! Myös muut seurueen jäsenet olivat tyytyväisiä annoksiinsa.

Eipä tässä kai muuta tällä kertaa. Painelen nukkumaan ja suunnittelen herääväni seuraavaan päivään pulahtamalla virkistävälle uinnille omaan altaaseemme :)

Ps. Jäi muuten mainitsematta, että torakoihin ei olla täällä villassa törmätty (vielä), mutta sen sijaan meidän seiniä pitkin kipittelee noita samanlaisia pieniä liskoja, mitä näkyi hotellin terassillakin :)